Interviu cu Louis Sachar

 Mă gândesc că unii dintre voi, în timpul lecturii, vă gândiți la modul prin care autorului i-a venit ideea respectivă sau cât de mult i-a luat să scrie cartea. Ei bine, Louis Sachar vă răspunde la aceste întrebări într-un interviu realizat de cei de la eucitesc.ro .

Cum v-a venit ideea pentru cartea Tabăra?
Nu, nu am trăit în apropierea unei şcoli de corecţie. De fapt, nu încep niciodată să scriu având o idee foarte clară despre cum vor evolua lucrurile. De obicei încep să construiesc un personaj, iar apoi văd ce iese din asta. În cazul de faţă nu am început de la un personaj, ci de la imaginea Taberei Lacul Verde, iar lucrurile au început să evolueze din acest punct. Bănuiesc că inspiraţia iniţială pentru roman a fost dată de verile toride din Texas. În perioada în care am început să lucrez la carte tocmai ne întorseserăm dintr-o vacanţă răcorasă petrecută în Maine la căldura verilor din Texas. Oricine a încercat să lucreze în grădină în Texas, în luna iulie, îşi poate imagina iadul fiind un loc în care trebuie să sapi gropi de un metru jumătate pe un metru jumătate zi după zi sub soarele nemilos al Texasului.

Cât timp v-a luat să scrieţi Tabăra?
Un an şi jumătate. O carte de tipul Marvin Redpost: Is He a Girl? este scrisă într-un stil destul de simplu, este mai scurtă şi îmi ia cam şase luni s-o termin. Tabăra a fost scrisă într-un an şi jumătate. Am rescris-o de cinci ori înainte s-o trimit redactorului. Acum îmi dau seama că Stanley a fost condamnat să-şi petreacă optsprezece luni la Tabăra Lacul Verde, exact cât mi-a luat să termin de scris cartea. Am luat această decizie în mod arbitrar, în momentul în care am început să scriu. Poate, la nivelul subconştientului, ştiam deja cât de mult îmi va lua să termin cartea.

Dacă vreți să aflați ce întrebări i-au mai pus cei de la eucitesc.ro lui Sachar trebuie doar să apăsați pe link sau copiați adresa:   http://www.eucitesc.ro/

Un răspuns »

  1. Cum ti-a venit o asemenea idee?

    Răspunde
  2. Multumesc pentru raspuns!

    Răspunde

Lasă un comentariu

Elena Damian

Data Portfolio

Ask a Mathematician / Ask a Physicist

Your Math and Physics Questions Answered

To Infinity and the Bookshop

My bookish haven ...

Universe of books

Devorăm cărți împreună !

booknerderie

where nerding out is totally acceptable.

senselblog

INTERACTION, EVOLVED.